torsdag 16. desember 2010

Den glade adventstid

For å oppmuntre min kjære i studieinnspurten før jul, og for å gjøre det litt koselig i stua for meg selv har jeg laget en adventskalender. Veldig enkelt og veldig stemningsskapende. Jeg kjøpte 24 små treklyper, farget en bomullshyssing med te og skrev tallene 1 - 24 på små lapper av gråpapir som jeg limte på klypene. Deretter pakket jeg inn kalendergavene i papir i rødt og brunt (i år er jula gammeldags rød og brun for meg). Hyssingen hang jeg opp over åpningen mellom kjøkkenet og stua, og så klemte jeg fast alle klypene med pakker på snora. Dermed har vi noe å glede oss til hver dag. Siden mange (jeg kan ikke røpe hvor mange) av gavene inneholder julepynt vi kan ha på treet vårt, kan pynten bare fortsette å henge på snora etter at den er pakket opp, til vi får juletreet i hus.

1 kommentar:

  1. Det er så koselig og så fint og så morsomt. Stor klem

    SvarSlett

Hei! Så hyggelig at du vil legge igjen en kommentar! :)