fredag 29. april 2011

"Juliana" retro 70-talls-puter


Endelig har jeg fått laget putene jeg har hatt tenkt til å lage i omtrent et år..!

I fjor kom jeg over dette geniale stoffet, eller egentlig denne gardinen, blant mange andre bortgjemte og bortglemte saker fra svunne tider. Det var nemlig en gardin fra gardinbutikken Princess of Norway jeg fant, som fremdeles lå pent sammenbrettet og ubrukt i den forseggjorte esken sin, slik den antagelig hadde ligget helt siden 70-tallet. Esken var merket med: "ferdigsydde gardiner - ready made curtains", og prislapp: "Juliana, veiledende pris: 403 kr". Det syns jeg egentlig hørtes ganske dyrt ut, når det er snakk om én gardinlengde og i tillegg 40 års inflasjon tatt i betraktning! Tenk at vi får gardiner til halvparten av den prisen idag..

Men nå har jeg altså videreforedlet dette skattefunnet til noen snertne retro-puter, som til og med er tilgjengelig på designbutikken Sukker:)

God Helg!

7 kommentarer:

  1. Übercoool! Skikkelig fiine! Hva koster de på Sukker? Solklem:-)

    SvarSlett
  2. Rett og slett - unnskyld uttrykket - dritkult!!! :D

    SvarSlett
  3. Thanx ruth og vanilje! :)
    de kostet egentlig 369,- men så skal visst alle priser der være i hele 5-kroner, så da blir det 365,-... men har ikke fått endret prisene enda :)

    SvarSlett
  4. Hei
    Det var jommen fint, selv om det var retro. Jeg er jo ingen retro-fan, men disse var stilige sammen. Du er kjempeflink. Klem Ragnhild.

    SvarSlett
  5. he he, takk! Er heller ikke egentlig noen ihuga retroist, men syns noen utvalgte ting kan være stilige og morsomme :)

    SvarSlett
  6. Så fine puter! Liker oransje så godt!
    Fin lørdag til deg!
    Siri

    SvarSlett
  7. Takk for det Siri! :) Og en god uke til deg! :)

    SvarSlett

Hei! Så hyggelig at du vil legge igjen en kommentar! :)