mandag 27. mai 2013

Stemningsfullt i grotta

Kløversnoa bidro med musikalske innslag på en Grottegudstjeneste på Lade
Igår arrangerte Studentmenigheten i Trondheim gudstjeneste inni en grotte på Lade (ved Ladestien). Jeg har aldri lagt merke til inngangen til hula før, enda jeg sikkert har gått forbi den flere ganger. Arrangøren hadde tent hundrevis av telys langs den mørke gangen som leder inn i hula, likevel måtte man trå varsomt, for det var vanskelig å se.
Etter kanskje 50 meter åpnet det seg opp et rom inni fjellet, svakt opplyst av telys plassert i sprekker og hyller i fjellveggen og på bakken. Ettersom øynene vennet seg til mørket kunne man se at rommet var overraskende stort og avlangt. Perfekt for en gudstjenest eller konsert.

Lena Hanssen fra Kløversnoa på vei inn i grotta
Kløversnoa, en vokaltrio jeg jobber med for tida, bidro med musikalske innslag på gudstjenesten, og klangen i grotta, drypping fra taket og hundrevis av telys var med på å gjøre det ekstra stemningsfullt. 16. juni holder Kløversnoa en egen konsert på Bokbaren i Antikvariatet på Bakklandet. Det gleder jeg meg til, og tror det også blir god stemning!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei! Så hyggelig at du vil legge igjen en kommentar! :)