torsdag 23. februar 2012

Reise


Dette året har så langt vært fylt av reiser, både lange og korte. På det mest ekstreme var jeg hjemme i kun to dager før jeg la avgårde igjen (kanskje ikke så ekstremt for noen av dere, men for meg føltes det litt hektisk). Hektisk til tross – det er oppglødende å være på nye steder og få nye inntrykk, puste en annen luft, man blir litt oppvakt rett og slett, også når man kommer hjem igjen! 
Bildet ovenfor er fra østlandet, langsmed Glomma, der den fuktige lufta fra elva fryser fast på trærne  og gir dem et hvitt og vakkert bladverk i krystall.


På reise i Storbritannia for et par uker siden kom jeg plutselig på at jeg hadde glemt å ta noe særlig med bilder, og begynte å knipse ut gjennom en skitten rute i toget jeg satt i (kanskje skal jeg lage en serie – "bilder i fart"). Mobilkameraet visste ikke helt om det skulle fokusere på skiten på vinduet eller landskapet utenfor, men noe stemning klarte jeg da å fange.
Disse to bildene har mye til felles – begge viser et slags gjerde, bygninger og trær, og er tatt i fart fra et kjøretøy. Men fargene og stemningen er helt forskjellig. Litt moro sammensetning syns jeg, da jeg bladde i albumet på mobilen! :)

2 kommentarer:

Hei! Så hyggelig at du vil legge igjen en kommentar! :)